Regeringen udsendte i sidste uge en pressemeddelelse om ressortomlægninger. Finansministeriet har i denne uge udsendt et faktaark om regeringens oplæg til politisk prioriteret opgavebortfald, der betyder personaletilpasninger på de statslige arbejdspladser.
Ressortomlægninger og personaletilpasninger er omfattet af ledelsens særlige informationspligt § 3, stk. 2 i samarbejdsaftalen. Læs vores nye partsfælles vejledning, der beskriver, hvilke krav der stilles til ledelsens informationspligt. Find vejledningen her.
Samarbejdssekretariatet har derudover udarbejdet inspirationsmateriale til de statslige arbejdspladser, der kommer til at opleve ressortomlægning i den kommende tid. I materialet er der fakta om ressortomlægninger og gode råd til jeres drøftelser i samarbejdsudvalget.
Inspirationsspørgsmål til tilrettelæggelse af processen i SU
5 gode råd, når I skal drøfte organisatoriske ændringer i SU
Rådgivning
Hvis I, efter at have læst materialet og vejledningen om ledelsens informationspligt, har spørgsmål eller behov for sparring til processen, er I velkommen til at kontakte Samarbejdssekretariatet.
Mail: kontakt@samarbejdssekretariatet.dk
Telefon: 7027 2321